Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Zo’n drie jaar geleden meende één Belg op vijf (20 procent) dat een zelfrijdende auto geen ongeluk zou kunnen vermijden. Vandaag is dat aandeel gegroeid tot bijna 30 procent. Een nog meer verrassend cijfer: vier Belgen op vijf en zelfs de helft van de Walen is er van overtuigd dat er helemaal nooit zelfrijdende auto’s zullen komen. Wat is de reden voor dit wantrouwen? Volgens het instituut ligt dat aan het feit dat ongevallen met dit soort wagens sterk worden uitvergroot in de media.
Paradoxaal genoeg mag de Belg dan niet geloven in de zelfrijdende auto, maar hoopt hij toch dat die er wel ooit komt. In 2017 gaf 42 procent van de ondervraagden aan liever zelf het stuur in handen te houden eerder dan het aan de computer over te laten. Vandaag is dat nog maar 28 procent.
VIAS wil proberen om het imago van de zelfrijdende auto weer op te poetsen via een reeks informatiecampagnes. Volgens het instituut is het grootste voordeel van autonome voertuigen net dat ze de verkeersveiligheid vergroten en dus de kans op ongevalvrije wegen versterken.De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...