Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De achtste generatie van de legendarische 911 staat in de startblokken. Voor die gelanceerd wordt, moet hij natuurlijk in alle mogelijke omstandigheden worden getest. Dit zijn vijf essentiële experimenten die Porsche op zijn sportwagen uitvoert.
De tests op circuit mikken vooral op de klassieke expertise van Porsche, het chassis en de motor. De Nürburgring staat dan onvermijdelijk op het menu. Maar Porsche neemt zijn volgende 911 ook mee naar het Italiaanse Nardò-circuit om hem te testen tegen hoge snelheden.
Een minder spectaculaire test, maar daarom niet minder essentieel. De nieuwe 911 moet natuurlijk ook perfect meekunnen met het verkeer. Alledaagse tests die essentieel zijn om te checken of alle systemen, inclusief infotainment, dagelijks perfect werken. Voor hij op de markt komt, heeft de 911 zo al meer dan 3 miljoen testkilometers achter de wielen.
Om de turbomotor in verschillende soorten druk te testen, rijdt Porsche met zijn 911 in Death Valley, zo’n 90 meter onder de zeespiegel. Maar evengoed in Mount Evans, in de staat Colorado, waar de werking van de twee turbo’s en het brandstofmengsel op 4.300 meter hoogte in ijle lucht wordt getest.
Ook de temperatuur heeft een grote invloed op de prestaties van een sportwagen. Daarom wordt de 911 getest in de Emiraten en Death Valley, waar de airco en het motormanagement worden getest in temperaturen tot 50 graden. De interieurcomponenten mogen ook niet samentrekken, vervormen of lawaai maken wanneer ze aan warmte worden blootgesteld. In Finland, waar de temperatuur kan zaken tot 35 graden onder nul (en de 911 dus een temperatuurverschil van 85 graden te verwerken kreeg) test Porsche vooral de koudstart, de verwarming en airco, de tractie, het weggedrag en de remmen. En de reactietijd van de stabiliteitscontrole.
Niet alle brandstoffen wereldwijd zijn van dezelfde kwaliteit. Toch moet een auto die internationaal wordt gecommercialiseerd kunnen werken met de verschillende soorten brandstof. De nieuwe 911 werd bijvoorbeeld in China getest om te zien of hij daar ook betrouwbaar bleef met brandstof van minder goede kwaliteit.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.