Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Wie liever zelf schakelt, vond tot nu toe zijn gading niet bij de Abarth 500C, die alleen beschikbaar is met een gerobotiseerde versnellingsbak. Abarth heeft dat probleem opgelost en biedt nu ook een manuele vijfversnellingsbak aan.
Je hoeft geen moord en brand te schreeuwen, maar de kleine spruit verliest wel vijf pk door de gerobotiseerde bak in te ruilen voor een handgeschakelde. Met 135 pk aan het einde van de krukas zijn de prestaties nog altijd verzekerd: 205 km/u topsnelheid en 0 tot 100 km/u in 7,9 seconden. Dat zijn precies dezelfde waarden als bij de gerobotiseerde versnellingsbak. Ook het verbruik is identiek: 6,5 l/100 km, wat overeenstemt met 155 g/km.
Kies voor een Abarth in de cabrioversie (we zouden eerder zeggen de versie met open dak) , is kiezen voor een gevoel van vrijheid, met bijpassende muziek van de dubbele uitlaat. De Abarth 500C heeft een klein hart, maar een schorre stem. En met de manuele bak is kun je de instrumenten gemakkelijker bespelen.
De prijzen beginnen bij 20.150 euro.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.