Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Mercedes’ AMG-afdeling had het beloofd: dit is de berlineversie van de wilde GT. Die telt vijf deuren en produceert 639 pk. Een concurrent voor de Porsche Panamera?
Met de GT legt Mercedes-AMG de Porsche 911 het vuur aan de schenen. Nu neemt het de Panamera in het vizier. De AMG GT Coupé die in Genève wordt voorgesteld is het “gezinsalternatief” in de AMG GT-familie, met vijf zitplaatsen en een praktische koffer dankzij een grote kofferklep.
Geïnteresseerde klanten kunnen kiezen tussen drie motoren. De “instapversie” heet 53 Coupé, en is voorzien van een 3.0 zes-in-lijn turbo met 435 pk. Dankzij een hybride EQ Boost krijgt de chauffeur er indien nodig 21 pk en 250 Nm extra bij.
Als topmodel zijn er twee versies met de karaktervolle 4.0 V8 biturbo: de GT 63 Coupé, met 585 pk en 723 Nm, en de GT 63 S Coupé, met 639 pk en 850 Nm. 0-100 km/u duurt 3,1 seconden, de topsnelheid bedraagt 315 km/u.
Om dat vermogen aan de grond te krijgen, is er 4Matic+-vierwielaandrijving. Op de recente E-Klasse AMG met dezelfde aandrijving voorzag Mercedes-AMG een “Drift”-modus, waarbij alle vermogen alleen naar de achterwielen werd gestuurd.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!