AMG GT Coupé: sport voor het hele gezin

Mercedes’ AMG-afdeling had het beloofd: dit is de berlineversie van de wilde GT. Die telt vijf deuren en produceert 639 pk. Een concurrent voor de Porsche Panamera?

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 07 maart 2018

Met de GT legt Mercedes-AMG de Porsche 911 het vuur aan de schenen. Nu neemt het de Panamera in het vizier. De AMG GT Coupé die in Genève wordt voorgesteld is het “gezinsalternatief” in de AMG GT-familie, met vijf zitplaatsen en een praktische koffer dankzij een grote kofferklep.

EQ Boost

Geïnteresseerde klanten kunnen kiezen tussen drie motoren. De “instapversie” heet 53 Coupé, en is voorzien van een 3.0 zes-in-lijn turbo met 435 pk. Dankzij een hybride EQ Boost krijgt de chauffeur er indien nodig 21 pk en 250 Nm extra bij.

V8

Als topmodel zijn er twee versies met de karaktervolle 4.0 V8 biturbo: de GT 63 Coupé, met 585 pk en 723 Nm, en de GT 63 S Coupé, met 639 pk en 850 Nm. 0-100 km/u duurt 3,1 seconden, de topsnelheid bedraagt 315 km/u.

Twee- of vierwielaandrijving

Om dat vermogen aan de grond te krijgen, is er 4Matic+-vierwielaandrijving. Op de recente E-Klasse AMG met dezelfde aandrijving voorzag Mercedes-AMG een “Drift”-modus, waarbij alle vermogen alleen naar de achterwielen werd gestuurd.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km