Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Nog meer nieuws van het salon van Peking. waar Audi een zeer belangrijke markt verwent en tegelijk de ecologische kaart trekt met dit concept van een hybride A6 die je aan het stopcontact kunt opladen. Op het programma staan hoge prestaties en een laag verbruik.
Het gaat om China, dus baseert Audi zich op de verlengde versie van de A6. Die is speciaal bestemd voor de plaatselijke markt, waar men erg houdt van extra ruimte achterin. Vandaar de L in de naam van dit prototype. Hij is in totaal maar liefst 5,02 meter lang.
De belangrijkste aantrekkingskracht van dit concept bevindt zich uiteraard op dit vlak. Aan de verbrandingsmotor onder de motorkap voorin, een 2.0 TFSI met 211 paarden, koppelt Audi een elektromotor met 95 paarden. De lithium-ionbatterijen liggen in de koffer en worden gekoeld met water.
Audi kondigt aan dat je bij een constante snelheid van 60 km/u in puur elektrische modus een afstand van 80 km kunt afleggen. Maar dat zegt niet veel over de autonomie bij dagelijks gebruik.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!