Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Dit prototype, dat begin 2018 in productie gaat, wordt misschien wel een Belgisch product. De e-tron quattro is de voorbode van de Q6, die mogelijk aan de Audi-fabriek in Vorst wordt toegewezen.
De volgende generatie van de A1 rolt niet meer in Brussel maar in het Spaanse Martorell van de band, samen met de technisch verwante Seat Ibiza. De vraag is dus welk(e) model(len) in de plaats komen van de A1. De Q6, een toekomstige elektrische SUV, is een grote kanshebber. Op het salon van Frankfurt presenteert Audi een voorsmaakje met het studiemodel e-tron quattro. Een delegatie van de Belgische fabriek is het model al gaan bekijken.
De e-tron quattro is een SUV met drie elektromotoren: één om de voorwielen aan te drijven en één voor elk achterwiel (320 kW totaalvermogen). Dankzij een grote lithium-ionbatterij onder de vloer is een actieradius van 500 km mogelijk. Bij een 150 kW gelijkstroom-laadpunt laadt de batterij op in ongeveer 50 minuten. Opladen kan ook draadloos (inductief) door de auto via het automatische parkeersysteem boven een laadplaat te parkeren. Op zonnige dagen wordt de accu ook opgeladen met zonnepanelen in het dak.
Het studiemodel, dat plaats biedt aan vier personen, is ook uitgerust met technologie voor autonoom rijden: radarsensors, een videocamera, ultrasone sensoren en een laserscanner. Alle data daarvan komt samen in het zogenaamde Fahrassistenzsteuergerät (zFAS). Deze module kan een compleet model van de directe omgeving rond de auto samenstellen en deze informatie doorgeven aan alle (assistentie)systemen die nodig zijn voor autonoom rijden. Deze technologieën zijn volgens Audi bijna klaar voor serieproductie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.