Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De Duitsers van Audi en de Koreanen van Hyundai gaan samenwerken rond waterstof. Brengt dat de waterstofauto in een stroomversnelling?
Op papier klinkt een auto op waterstof aantrekkelijk: een elektrische auto die alleen waterstof uitstoot en in enkele minuten voltankt. In de praktijk blijft de technologie echter in een embryonale fase steken. De productiekosten van de brandstofcel en de reservoirs onder hoge druk blijven hoog, net als de kosten voor het produceren en verdelen van waterstof op grote schaal.
Toch geloven heel wat constructeurs op middellange termijn in de doorbraak van de technologie. Onder meer voor grotere auto’s, zoals SUV’s. Hyundai lanceerde al een ix35 op waterstof, die binnenkort wordt afgelost door de Nexo. Met deze pionier wil de Volkswagen-groep via Audi samenwerken.
Audi heeft nog geen voertuigen op waterstof, maar werkte al wel aan de technologie. Het merk wil volgend decennium op kleine schaal een SUV op waterstof lanceren. Maar de technologie die Hyundai en Audi samen willen ontwikkelen, dient vooral voor de volgende generatie auto’s op waterstof. Die worden op grotere schaal verwacht, tegen 2025.
Om de ontwikkelingskosten te beperken en de productie van auto’s op waterstof te verhogen, is een samenwerking tussen dergelijke industriereuzen onvermijdelijk. Zo werken Toyota en BMW al samen, net als General Motors en Honda.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!