Hybride cross-over van Audi met meer dan 700 pk

Audi brengt een vervolg op zijn Prologue-concepten. Op het salon van Sjanghai presenteren de Duitsers een derde prototype in deze reeks. Na de coupé en de break volgt de cross-over Prologue Allroad. Die heeft meer spieren in zijn design én onder de motorkap.

  • Piette François
  • 17 april 2015

Hybride betekent zeer niet traag. McLaren en Porsche bewezen het al met hun P1 en 918 Spyder en Audi bevestigt het met deze Prologue Allroad. Hij heeft een 4.0 V8 TFSI biturbo met meer dan 600 pk en wordt bijgestaan door een elektromotor. Het totale vermogen bedraagt 734 pk en het koppel 900 Nm. Dat vloeit allemaal naar de vier wielen via een automaat met acht versnellingen.

Prestaties

De Prologue Allroad pakt uit met straffe cijfers. Dankzij een elektrische autonomie van 54 km, haalt hij een verbruik ban 2,4 l/100 km, of 56 g CO2/km. Origineel is dat de batterij opgeladen wordt met inductie, dus zonder kabel. Hij stelt evenmin teleur tegen de chronometer, met 0 tot 100 km/u in 3,5 seconden. Een sportwagen waardig.

Grote jongen

Met een lengte van 5,13 meter heeft dit concept het formaat van een dikke cross-over met zijschorten, grote velgen en (zoals elke zichzelf respecterende recente Audi) een groot radiatorrooster dat bij wijze van spreken tegen het asfalt hangt.

Multimedia

Audi heeft uiteraard ook aan de multimedia gedacht, met maar liefst vier schermen waarvan één met oled-technologie (organische lichtgevende diodes). Alles wat je maar wenst.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km