Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Volgens het Duitse weekblad Der Spiegel wil de Duitse bondsraad, de vertegenwoordiging van de zestien Duitse deelstaten, geen nieuwe benzine- en dieselauto’s meer op de markt zien verschijnen. De raad komt tot dat besluit na het klimaatakkoord van Parijs grondig onder de loep genomen te hebben.
Tegen 2050 moet Duitsland volgens het klimaatakkoord zijn CO2-uitstoot met 95 procent laten dalen. De maatregelen die de Duitse regering daar nu voor neemt, zoals het promoten van elektrische auto’s met aankooppremies, zijn voorlopig ontoereikend, aldus de Duitse bondsraad. Daarom wil het tegen 2030 alleen nog emissieloze auto’s op de Duitse wegen.
De bondsraad heeft in eigen land niet bijzonder veel macht, maar heeft wel een voet tussen de deur bij de Europese Commissie in Brussel. Het regeringsorgaan roept de Commissie nu al op om de huidige maatregelen van de lidstaten om de uitstoot van het verkeer te verminderen grondig onder de loep te nemen. Europa zou dus dezelfde oefening moeten maken als Duitsland, aldus de bondsraad.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.