BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

Na de ‘gewone’ 5-Reeks hebben nu ook de sportieve afgeleiden M5 en M5 Competition recht op een opfrisbeurt. Ze lenen daarbij meteen een paar elementen van hun grote broer M8.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 17 juni 2020
  • Lancering

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

De sportieve M-afgeleide van de 5-Reeks mag nu ook de cosmetische evoluties overnemen die BMW onlangs heeft geïntroduceerd bij de facelift van het model, maar dan wel met wat extra testosteron. De M5 en M5 Competition krijgen zo een meer verticaal radiatorrooster (maar lang niet zo fors bemeten als op de nieuwe 4-Reeks) en nieuwe ledkoplampen met L-vormige lichtslierten. Als optie worden ze vervangen door laserlampen.

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

De belangrijkste evolutie in het interieur is dat het infotainmentscherm nog licht groeit tot 12,3 duim. Van de M8 neemt hij de nieuwe bediening over met twee knoppen: “M Mode” om snel van de ene rijmodus naar de andere te gaan en “Setup” om het afstelmenu te openen op het centrale scherm.

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

De nieuwe M5-versies nemen van de BMW M8 Gran Coupé de schokdempers over. Daardoor zouden ze “nog beter rijden” en “een superieur comfortpeil” bieden, zo belooft BMW. Dat klinkt veelbelovend, want de M5 en M5 Competition waren al uitstekende leerlingen op dit vlak.

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

De facelift brengt ook nieuwe kleuren en velgen met zich mee. Onder de motorkap blijft het vermogen echter identiek: 600 pk voor de M5, 625 pk voor de M5 Competition. Die kracht gaat nog steeds via de achttrapsautomaat M Steptronic naar de xDrive-vierwielaandrijving, die ook een “2WD”-stand heeft zodat de auto wanneer gewenst wordt omgetoverd tot een gewone achterwielaandrijver.

BMW M5 en M5 Competition nu ook gefacelift

In België is de gefacelifte M5 verkrijgbaar vanaf 123.000 euro. Reken op 132.200 euro voor de meer radicale Competition.
BMW

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km