Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De sportieve M-afgeleide van de 5-Reeks mag nu ook de cosmetische evoluties overnemen die BMW onlangs heeft geïntroduceerd bij de facelift van het model, maar dan wel met wat extra testosteron. De M5 en M5 Competition krijgen zo een meer verticaal radiatorrooster (maar lang niet zo fors bemeten als op de nieuwe 4-Reeks) en nieuwe ledkoplampen met L-vormige lichtslierten. Als optie worden ze vervangen door laserlampen.
De belangrijkste evolutie in het interieur is dat het infotainmentscherm nog licht groeit tot 12,3 duim. Van de M8 neemt hij de nieuwe bediening over met twee knoppen: “M Mode” om snel van de ene rijmodus naar de andere te gaan en “Setup” om het afstelmenu te openen op het centrale scherm.
De nieuwe M5-versies nemen van de BMW M8 Gran Coupé de schokdempers over. Daardoor zouden ze “nog beter rijden” en “een superieur comfortpeil” bieden, zo belooft BMW. Dat klinkt veelbelovend, want de M5 en M5 Competition waren al uitstekende leerlingen op dit vlak.
De facelift brengt ook nieuwe kleuren en velgen met zich mee. Onder de motorkap blijft het vermogen echter identiek: 600 pk voor de M5, 625 pk voor de M5 Competition. Die kracht gaat nog steeds via de achttrapsautomaat M Steptronic naar de xDrive-vierwielaandrijving, die ook een “2WD”-stand heeft zodat de auto wanneer gewenst wordt omgetoverd tot een gewone achterwielaandrijver.
In België is de gefacelifte M5 verkrijgbaar vanaf 123.000 euro. Reken op 132.200 euro voor de meer radicale Competition.De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!