Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het Britse bedrijf Bowler bestaat uit een gekke bende die Range Rovers ombouwt voor de autosport. Met succes overigens. Ze mogen dan een beetje gek zijn, ze zijn wel professioneel. Daarom wordt Bowler nu officieel partner van Land Rover. De tuner presenteert meteen ook zijn eerste model voor de weg.
De samenwerking komt Bowler zeker ten goede, want het kan profiteren van de expertise van Land Rover en technische informatie uitwisselen. Land Rover profiteert op zijn beurt van het succes van de tuner door op alle wedstrijdauto’s van Bowler het logo Powered by Land Rover te kleven.
Terug naar het eerste model van Bowler dat voor de openbare weg bestemd is, de zogeheten EXR S. Die neemt veel elementen over van de Range Sport, rust op een hydrogevormd chassis en heeft koetswerkpanelen uit koolstofvezel, goed voor een wagengewicht van 1,8 ton. Een echte sportwagen dus.
De motor komt uit de schappen van Land Rover maar onderging een stevige krachtkuur. De vijfliter V8 met compressor klimt tot 557 pk en 705 Nm. De automatische zesversnellingsbak met e-diff (elektronisch differentieel) komt uit de standaard Range Rover Sport.
De EXR S wordt officieel voorgesteld op het Festival of Speed in Goodwood. Mocht je een bestelling willen plaatsen, weet dan dat hij verkocht wordt voor 155.000 Britse pond (zonder taksen) of ongeveer 195.000 euro. Een stevige prijs, maar wel een garantie voor exclusiviteit en een sprint van 0 tot 100 km/u in amper 4,2 seconden.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!