BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit jaar wordt Bugatti 110 jaar. Daarom toont het deze Centodieci. Een knipoog naar de EB110, waarvan er maar 10 exemplaren worden gebouwd.
Na het enige exemplaar van de ‘Voiture Noire’ dat begin dit jaar in Genève getoond werd, doet Bugatti zichzelf nog een cadeau voor zijn 110de verjaardag. Deze keer worden daar tien exemplaren van gebouwd. De Centodieci is gebaseerd op de huidige Chiron en is een sportief eerbetoon aan de EB110. Dat model werd onthuld in 1991, en was op zijn beurt een eerbetoon aan de 110 jaar sinds de geboorte van oprichter Ettore Bugatti.
De Centodieci gebruikt Bugatti’s W16 in zijn versie met 1.600 pk. Daardoor haalt hij volgens de constructeur 100 km/u in 2,4 seconden, 200 km/u in 6,1 seconden en 300 km/u in 13,1 seconden.
Snelheidsrecords breekt hij echter niet: Bugatti spreekt over een elektronisch beperkte topsnelheid van 380 km/u. De grote achtervleugel zorgt wel voor meer neerwaartse druk voor hoge bochtensnelheden. De Centodieci is 20 kilogram lichter dan de Chiron.
De 10 exemplaren zijn uiteraard allemaal al besproken. Toekomstige eigenaars moesten 8 miljoen euro ophoesten, zonder btw.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...