Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De hypercar van de superlatieven, de Bugatti Chiron, heeft nu ook een Sport-versie. Gewoon een speciale reeks? Nee, zegt Bugatti: een “gloednieuwe” versie met een verbeterde rijdynamiek. De duurste auto op het salon van Genève bovendien.
“De Chiron Sport is dynamischer en sneller in scherpe bochten, en dat vertaalt zich in intensere sensaties voor de chauffeur op bochtige wegen en op veeleisende circuits”, steekt Bugatti-baas Stephan Winkelmann in Genève van wal.
De Chiron Sport krijgt concreet 10% stuggere dempers, maar ook 18 kilogram minder gewicht dankzij specifieke velgen, een uitgebreider gebruik van koolstofvezel (onder meer voor de stabilisatorstangen) en een achterruit in lichter glas. Het differentieel achteraan werd geoptimaliseerd dankzij een nieuwe vectoriële koppelverdeling voor een levendiger weggedrag.
Zelfs in zijn Sport-versie behoudt de Chiron wel zijn W16. Maar met 1.500 pk heb je natuurlijk meer dan genoeg. Dat neemt niet weg dat de Chiron Sport (nog) sneller is dan de gewone Chiron, die twee jaar geleden in Genève werd voorgesteld. Volgens Bugatti wint de Sport 5 seconden op het testcircuit van Nardò.
Bugatti’s designteam creëerde voor de gelegenheid een nieuw kleurenpalet en personalisatieopties voor de Chiron Sport. Het rode exemplaar in Genève heeft zowat alle mogelijke opties en kost 2,98 miljoen euro. Dat maakt er de duurste productiewagen in Genève van. Wie dat veel geld vindt, kan nog terecht bij de “basis”-Chiron, die 2,65 miljoen euro kost…
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!