MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Regelmatig komen plannen boven water voor een elektrische auto van Apple, maar ze lijken nooit concreet te worden. Het project met de naam Titan is in 2014 opgestart en zou zijn gebaseerd op nieuwe technologie die de kostprijs van batterijen drastisch zou verlagen en tegelijk het rijbereik van elektrische auto’s zou vergroten.
Op 22 december heeft het toch wel geloofwaardige Britse persagentschap Reuters de geruchten nieuw leven ingeblazen dat de gigant in consumentenelektronica wel degelijk bezig zou zijn met de ontwikkeling van autonome rijtechnologie, en dat het ook vanaf 2024 een elektrische auto zou willen gaan bouwen.
De nieuwe technologie waar de Apple-ingenieurs aan werken bepaalt de productierijpheid van het project. Of anders gezegd: als de multinational uit Californië niet het verschil kan maken, zal er geen Apple Car komen. Experts gokken op een batterij met een ééncellige structuur voor de aandrijving van het model, of een nieuwe generatie accu’s met een lithium-ijzer-fosfaatsamenstelling. Net zoals de iPhone voor mobiele telefoons heeft gedaan zou de nieuwe technologie de autosector overhoop moeten gooien met een revolutionair product.
Maar hoewel Apple forse eigen middelen heeft, met een beurswaarde van meer dan 2.000 miljard dollar, blijft het ook vandaag een krachttoer om een plaats te veroveren in de auto-industrie. Daarom, zo schrijft Reuters, zou het bedrijf met het appellogo als het zich in de sector wil wagen niet anders kunnen dan de handen in elkaar te slaan met een autoconstructeur om zijn modellen te assembleren.
Apple heeft voorlopig nog niet gereageerd op de beweringen van Reuters.Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.