BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dacia maakt er al een paar weken geen geheim meer van dat het een elektrische auto op de markt wil brengen die trouw blijft aan het merkimago van prijskraker. Met de onthulling van de concept Spring bevestigt de Roemeense dochter van de Renault-groep deze intentie om in 2021 “de meest betaalbare puur elektrische auto van Europa” op de markt te brengen. De bodemprijs van de Citroën Ami, die net onder de 7.000 euro ligt, is natuurlijk onbereikbaar. Maar Dacia benadrukt dat het gaat om een ‘echte’ auto met 5 deuren en 4 zitplaatsen, niet om een gemotoriseerde vierwieler met twee stoeltjes.
Zoals verwacht is de stads-cross-over een Dacia-afgeleide van Renault City K-ZE die vorig jaar in China op de markt kwam. Hij is uiteraard aangepast aan alle Europese normen.
De conceptcar geeft dus een voorsmaakje van Dacia’s eerste elektrische productiemodel, maar veel technische details kennen we nog niet. Het enige wat we al mogen weten, is dat hij mikt op een WLTP-rijbereik van 200 kilometer. Dat is dus beter dan de nieuwe Renault Twingo Z.E., die het houdt bij 180 kilometer.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...