Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De opvallende Mini Moke was van 1964 tot 1993 de lieveling van de jetset in zonnige oorden. Het strandwagentje op het chassis van de oorspronkelijke Mini was vederlicht en bij gebrek aan volwaardig dak en deuren enkel geschikt voor warmere klimaten. Omdat nostalgische auto’s nog steeds in de mode zijn, gebeurt het wel vaker dat iemand een replica van de Moke op de markt brengt, doorgaans met een elektrische aandrijving om door de strenge uitstootcontroles te geraken.
Maar nu hebben fans van het merk de rechten op de naam Moke verworven en zij zijn van plan om het model in zo origineel mogelijke configuratie terug op de markt te brengen. Daar komt zelfs geen elektrische aandrijving aan te pas, want net zoals de oorspronkelijke versie heeft de ‘nieuwe’ Moke een 1.1-viercilinder in de neus, die hier 67 pk en 93 Nm ontwikkelt en naar keuze aan een manuele of automatische versnellingsbak wordt gekoppeld. Daarmee haalt hij een top van 109 km/u, maar dat is eigenlijk irrelevant voor een karretje dat is bedoeld om naar het strand te cruisen. Voor meer comfort heeft de constructeur nu wel zaken als voorruitontdooiing en stuurbekrachtiging toegevoegd.
Het bedrijf, Moke International, wil aanvankelijk 56 exemplaren op de markt brengen in het VK voor 20.000 pond voor belastingen – zo’n 21.900 euro volgens de huidige wisselkoers – en vervolgens zouden ook de rest van Europa en zelfs de VS een bestelling kunnen plaatsen. Op termijn wil het bedrijf trouwens alsnog een elektrische versie op de markt brengen.De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...