BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De nieuwe supercar van het Britse merk stuurt niet enkel zijn V8 biturbo op pensioen ten voordele van een hybride V6, maar wijdt ook een nieuw platform in. Dat laatste is in koolstofvezel gemaakt om het gewicht laag te houden. De batterijen zijn er niet enkel om de prestaties te verbeteren, want de auto zal ook puur elektrisch kunnen rijden.
In het gamma van de modellen van het merk vindt deze hybride een plaats tussen de GT en de 720S. Het vermogen is nog niet gecommuniceerd, maar gezien zijn positionering in het gamma zou hij rond de 700 pk moeten ontwikkelen. Een prijskaartje kleeft er voorlopig nog niet op.
Mike Flewitt, CEO van het merk, zegt: “Dit is een nieuw soort McLaren voor een nieuw tijdperk, een auto die adembenemende prestaties biedt en een elektrisch rijbereik dat volstaat voor de meeste ritten in de stad. Wij zien deze nieuwe McLaren als een echte supercar van een nieuwe generatie en we staan te trappelen om hem aan onze klanten te kunnen tonen”.
McLaren luidt ook het einde in van zijn Sport-reeks, die in 2015 werd ingewijd met de 570S en waarvan de laatste vertegenwoordiger de 620R is, die op de autosport is geïnspireerd.
De lancering van de hypercar is gepland voor de eerste helft van volgend jaar.Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...