Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Italiaanse tuner Ares Design doet de De Tomaso Pantera herleven. Maar met zijn Lamborghini-V10 is deze moderne Panther dubbel zo krachtig als het origineel.
In de jaren 1970 kwam de meerderheid van de supersportwagens uit Italië. De meest populaire modellen waren de Lamborghini Countach, de Ferrari Testarossa en, uiteraard, de De Tomaso Pantera. Van de tweezitscoupé met een Ford-V8 van dik 300 pk zijn 7.000 exemplaren verkocht. Tijdens zijn lange carrière, die liep van het begin van de jaren 1970 tot halverwege de jaren 1990, is hij steeds erg populair gebleven.
Verbouwde Huracan
De Italiaanse tuner Ares Design heeft beslist om deze iconische vierwieler terug tot leven te wekken in de vorm van een zeer performante supersportwagen met nostalgisch koetswerk. Hij heet Panther en heeft in grote lijnen dezelfde vormen als zijn voorvader – met zelfs nog opklapkoplampen – maar onder zijn kleedje in carbon en aluminium schuilt een Lamborghini Huracan. Ares Design behoudt de atmosferische 5.2-V10, maar boort hem uit tot 5,6 liter zodat het vermogen piekt op 660 pk en 560 Nm.
21 exemplaren, uitverkocht
De productie van dit eerbetoon aan de Pantero blijft beperkt tot 21 exemplaren… die reeds allemaal verkocht zijn. De paar gelukkige toekomstige eigenaars mogen elk 515.000 euro opzij leggen: nostalgie en exclusiviteit hebben zo hun prijs. In oktober begint Ares Design de 21 auto’s te maken. Het bouwen van één exemplaar duurt in functie van de personaliseringswensen van de klant minstens 24 weken.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.