Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De kleine Amerikaanse constructeur Devon wil tenoren als Ferrari en Porsche het vuur aan de schenen leggen. Devon is duidelijk ambitieus: voor de aandrijving kozen ze voor de V10-krachtbron uit de Viper. Ze gaven hem ook nog wat meer vermogen.
Aan de buitenkant oogt de GTX erg agressief en ook onderhuids wordt het hard gespeeld. Dankzij een nieuwe in- en uitlaat slagen de ingenieurs erin om uit een 8,4 l-motor 650 pk te puren. Dat vermogen wordt integraal via de achterwielen naar het asfalt gestuurd. In optie kan de auto met een adaptief onderstel uitgerust worden. Remschijven van 380 mm en blokken met 6 zuigers vooraan zorgen voor broodnodige en betrouwbare vertragingen.
Het geheel blijkt erg goed te functioneren. Op het erg technische circuit van Laguna Seca wist de Devon dadelijk de snelste ronde ooit voor een seriewagen neer te zetten. De Europese en de Japanse concurrentie moest enkele seconden achterblijven. Nu is het uitkijken naar zijn prestaties op de Nürburgring.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!