Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Er worden er slechts 125 van gemaakt.
Zijn de kinderen dit jaar braaf geweest en wil je ze belonen met een mooi cadeau? Dan zou je ze heel gelukkig kunnen maken met deze Aston Martin DB5 Junior “No Time to Die Edition”. Je moet dan wel bereid zijn om meer dan 100.000 euro te betalen. Een duur cadeautje…
Het buitengewone autootje is ontwikkeld door The Little Car Company in samenwerking met Aston Martin en EON Productions (het productiehuis achter de James Bondfilms). Het is een cabrio, zodat er plaats in is voor een kind in het gezelschap van een volwassene. Op die manier kan het hele gezin van dit opvallende speeltje genieten.
De DB5 van James Bond wordt aangedreven door een zescilinder in lijn, maar de Junior is puur elektrisch. Hij haalt een rijbereik van 80 mijl of zo’n 125 kilometer. Om hem zo realistisch mogelijk te maken is het origineel gescand en vormgegeven om een zo getrouw mogelijke reproductie in schaal 2/3 te maken. Hij heeft een instrumentenbord van Smith, verwisselbare nummerplaten en, vooral, een waaier aan gadgets. De koplampen klappen bijvoorbeeld weg om dan Gatling-machinegeweren te laten verschijnen. Je kan ook een rookgordijn creëren uit de uitlaatpijpen, zodat je aan eventuele vijanden kan ontsnappen.
Onmiskenbaar een heel bijzonder speeltje, maar dan wel een dat vier keer zo duur is als een stadsauto met plaats voor vier of vijf passagiers.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!