Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Dat McLaren deze auto voorstelt als de meest extreme straatwagen ooit gemaakt, wil wat zeggen voor een bedrijf dat ook de F1 en P1 bouwde. De specificaties maken dan ook indruk.
Esthetisch zijn er weinig geraffineerde lijnen of subtiele spieren: vermogen en efficiëntie zijn prioritair. Gigantische luchtinlaten, een dito achtervleugel en diffusor,… Alles staat in het teken van optimale efficiëntie. Deze nieuwe telg in de “Ultimate Series” profileert zich dus als de nieuwe supercar van het moment en draagt de naam van de beroemde Braziliaanse piloot.
Uitvoerig gebruik van koolstofvezel zorgt voor een gewicht van minder dan 1,2 ton. Onder de motorkap achteraan zien we geen hybride zoals bij andere moderne supercars, maar een vier liter grote V8 biturbo van 800 pk. De verhouding gewicht/vermogen bedraagt daardoor 668 pk per ton. De prestaties zijn nog niet bekend, maar zouden alles en iedereen omver moeten blazen. McLaren zegt vooral gewerkt te hebben aan de interactie tussen chauffeur en machine, zodat die optimaal met elkaar communiceren.
De auto zal worden voorgesteld op het volgende salon van Genève. En de prijs? Meer dan € 900.000… Er worden slechts 500 exemplaren gebouwd.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!