BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
In 1955 onthulde Fiat de 600, een comfortabeler en krachtiger model dan de populaire kleine 500. Carlo Abarth zag er een mooie kans in om er zijn eigen raceversie van te maken. Zo ontstond de 750, op basis van een 600-platform en met een koetswerk van Zagato. Dat herken je meteen aan zijn “double bubble”-dak.
Abarth nam de kleine watergekoelde viercilinder onder handen. Die was daarna 750 cc groot en gevoed door een genereuze Weber-carburator. Het resultaat? 41,5 pk! Lach niet: in 1957 behaalde dit ding de eerste drie plaatsen in de Mille Miglia in zijn cilinderinhoudsklasse.
En net door die afkomst is dit ding graag gezien in bijna alle rally’s. De Fiat is extreem dynamisch, maar kan ook verleiden met zijn chromen details en zijn geweldige snoet.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.