Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Niemand ontsnapt eraan: de grote meerderheid van de constructeurs bouwt zijn modellen stap voor stap om voor elektrische aandrijving. Zelfs de Amerikanen, die nochtans dol zijn op gulzige motoren, doen mee. Hoewel Ford nog geen groot plan klaar heeft om Renault van antwoord te dienen, toont het ons toch al een elektrische variant van de nieuwe Focus.
Zero emission
In tegenstelling tot de Chevrolet Volt, die nog altijd een beroep doet op een verbrandingsmotor om zijn autonomie te verlengen, wordt de Ford Focus net als veel concurrenten louter aangedreven door een elektromotor. Die is trouwens vrij sterk en maakt de auto 136 km/u snel. Jouw rijbewijs zal je dankbaar zijn. Volgens Ford blijft het weggedrag op hetzelfde hoge niveau waar de gewone Focus voor befaamd is.
Met de nodige trots kondigt Ford een oplaadtijd van drie tot vier uur aan, wat beter is dan de concurrentie. Om hem volledig op te laden heb je thuis een stopcontact van 240 volt nodig. De precieze autonomie van de elektrische Focus ligt nog niet vast.
Om een geruststellende autonomie te garanderen, zet Ford de bestuurder aan tot een rustige rijstijl. Behalve een ecologisch rijhulpprogramma, ontwikkelde de constructeur een navigatiesysteem dat de minst energieverslindende weg kan zoeken. Bovendien wordt jouw smartphone op de hoogte gehouden van de laadstatus van de batterij en word je gewaarschuwd als dat nodig is.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!