Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Om de werklast van zijn arbeiders te verminderen geeft Ford de werknemers in 15 fabrieken in 7 landen een nieuw exoskelet. Deze EksoVest” ondersteunt mensen bij lastige taken.
Het werk in een autofabriek is niet zo gemakkelijk. “De belasting komt overeen met een zak bloem of een watermeloen 4.600 keer per dag versjouwen”, zo detailleert Ford in een mededeling. Om zijn arbeiders te helpen om het risico op vermoeidheid en dus op ongevallen te verminderen, introduceert Ford nu het EksoVest.
Zoals een hand in de rug
Dit nieuwe exoskelet wordt zoals de naam al duidelijk maakt over de kleren heen op het bovenlichaam geplaatst. Het doel is om een deel van de werklast van de arbeider op te heffen en op die manier vermoeidheid en uitputting tegen te gaan.
Grotere productiviteit
Ford geeft aan dat dit apparaat de productiviteit van de werknemer verhoogd. Binnenkort wordt dit EskoVest geïntroduceerd in 15 fabrieken van het merk die over 7 landen verspreid liggen. Ford, dat bekommerd lijkt om de fysieke gezondheid van zijn werknemers, wijst er ook op dat de ongevallengraad in zijn fabriek sinds 2005 met liefst 75 procent is afgenomen en dat het een van de laagste werkongevalsgraden ter wereld heeft in 2018.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.