Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het salon van Brussel krijgt uiteraard al onze aandacht, maar over de oceaan openen de deuren van een ander salon: dat van Detroit. Ford moet daar als thuisspeler een opgemerkte verschijning maken. De Amerikaanse gigant heeft besloten om in Detroit de Fusion voor te stellen, een berline die bij ons de nieuwe Mondeo wordt.
Het minste wat we kunnen zeggen, is dat het familiegezicht duidelijk is. Deze nieuwe generatie lijkt sportiever en dreigender dan de vorige. De vlakke koplampen dragen daar zeker toe bij. De elegante lijn moet enkele jaren meegaan in tal val landen. Door de globalisatiepolitiek van Ford zal in alle uithoeken van de wereld bijna dezelfde auto verkocht worden.
Ford kondigt al aan dat de Fusion uitgerust wordt met Lane Keeping Assist (het systeem dat je wakker schudt als je over een witte lijn rijdt), een actieve parkeerassistent, ... Niets nieuws onder de zon, want die uitrusting is al bekend van bij de concurrentie. Maar laten we nog even afwachten wat Ford achter de hand houdt wanneer de Mondeo start in Europa. De nieuwe Mondeo rolt trouwens opnieuw van de band in Genk.
Voorlopig kennen we alleen de Amerikaanse specificaties. En die liggen uiteraard ver van de Europese. Zo is er voorlopig nog geen diesel aangekondigd, die uiteraard niet mag ontbreken bij ons. Behalve benzinevarianten (1.6 turbo en 2.0 turbo) belooft Ford ook een hybride en een plug-inhybride met een verbruik van amper 2,35 l/100 km. Ook in Europa? Laten we het hopen.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!