Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Op secundaire wegen in Frankrijk is de maximumsnelheid afgelopen zomer verlaagd van 90 naar 80 km/u, maar een gedeputeerde van het Franse departement Oise heeft een voorstel ingediend om op sommige Franse snelwegen de topsnelheid te verhogen van 130 naar 150 km/u.
Het voorstel gaat wat in tegen de trend in Frankrijk, waar de maximumsnelheid op secundaire wegen onlangs nog verlaagd werd met 10 km/u. Gedeputeerde van het departement Oise, Olivier Dassault, wil met zijn ontwerp “experimenteren met de snelheid van 150 km/u op de snelwegen”. Het voorstel werd ondertekend door zestien andere gedeputeerden.
In het voorstel staat niet alleen de vraag om de maximumsnelheid op autosnelwegen met drie rijvakken te verhogen naar 150 km/u, maar ook om milder te zijn voor chauffeurs die sneller rijden dan 130 km/u op de andere snelwegen: “wanneer de toegelaten maximumsnelheid op autosnelwegen met minder dan drie rijvakken met minder dan 20 km/u overschreden wordt (…) worden er geen punten afgetrokken van het rijbewijs.”
Hoewel het voorstel relatief weinig kans maakt, verwijst Dassault naar Oostenrijk, dat sinds 1 augustus met 140 km/u in plaats van 130 km/u experimenteert op de snelweg, en naar Duitsland, waar op heel wat snelwegen geen maximumsnelheid geldt.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.