Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Stephan Winkelmann, de grote baas van Bugatti, bevestigde in een recent interview dat er een SUV zou komen om het gamma van het prestigieuze merk uit te breiden. Het design zou zelfs al zijn goedgekeurd.
In het interview met het Amerikaanse magazine Automobile onthulde Winkelmann al wat informatie over de toekomst van het prestigieuze merk van de VW-groep. Over een eventuele SUV: “Het design is afgerond. Enkele potentiële klanten hebben hem gezien en goedgekeurd. Een of twee invloedrijke personen in Wolfsburg waren er zelfs lovend over.” Over de timing: “In dit stadium is er nog geen budget en zelfs nog geen beslissing.”
Als Winkelmann dit soort auto in de Bugatti-catalogus wil, is dat om meer auto’s te verkopen dan met een klassiek model. “In 2011 toonden we het Galibier-conceptmodel, waarin we toonden dat we een hyperluxueuze berline in ons portfolio konden integreren. Maar de tijden veranderen, en ik ben sceptisch over de volumes van dergelijke berlines. We spreken immers niet over 100 auto’s per jaar, maar over 600 tot 800.” En dat blijven indrukwekkende volumes voor Bugatti.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...