Genève 2002 - De 2002 Corvette – Vrijheid achter het stuur

  • Piette François
  • 08 maart 2002
- De raceversie van de Corvette wil de recente successen bevestigen - De supersportwagen voldoet aan de strenge Euro 4 emissienormen - Een ideale gewichtsverdeling dankzij de transaxle-constructie - Het Head Up Display projecteert de snelheidsmeter op de voorruit Wanneer de C5-R in juni naar Le Mans terugkeert, staat er het Corvette Racing Team weer een drukke tijd te wachten. “De Corvette wil maar wat graag weer de piste op nadat hij het vorige seizoen zo duidelijk domineerde,” vertelt Özcan Keklik, Brand Manager North American Vehicles. Op het erelijstje van de Corvette C5-R prijken de eerste en tweede plaats in de GTS-categorie in Le Mans, alsook de constructeurs- en ploegentitel in de American Le Mans Series. Met de komst van de Brit Oliver Gavin krijgt de renstal er in 2002 een flink pak ervaring bij. De wegversie van de Corvette biedt op zijn beurt ongeëvenaarde prestaties en een uniek rijplezier. Daar staat de nieuwste ontwikkeling van de bekende ‘small block’ motor van Chevrolet garant voor. De LS1 V8 motor van 5,7 liter die achter de vooras gemonteerd is om een ideale gewichtsverdeling mogelijk te maken, ontwikkelt een vermogen van 253 kW/344 pk bij slechts 5400 t/min en levert zijn maximumkoppel van ongeveer 483 Nm al bij 4200 t/min. Het potentiële maximumtoerental laat geen twijfel bestaan over het verbluffend stabiele vermogen dat bereikt kan worden dankzij het verbeterde klepbedieningsmechanisme. De motor van de Corvette klimt gewillig naar 6000 t/min en sprint van 0 tot 100 km/u in slechts 4,7 seconden (automatische transmissie: 5,1 sec). Een gematigd verbruik dankzij de moderne technologie

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km