Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Afgelopen weekend ging deze Porsche 911 Turbo van de 993-generatie onder de hamer. Opbrengst: 2,7 miljoen euro. De reden waarom hij zoveel waard was? Hij werd gebouwd twintig jaar na het productie-einde van de 993. En dat is meteen ook de keerzijde van de medaille…
In augustus toonde Porsche deze goudkleurige 911 Turbo van de 993-generatie. In alle opzichten een uniek exemplaar: de 911 kreeg de Golden Yellow Metallic-koetswerkkleur van de 911 Turbo Exclusive Series, én deze klassieke Porsche bleek… gloednieuw.
De Porsche Classic-afdeling spendeerde namelijk anderhalf jaar en meer dan 6.500 onderdelen aan de Porsche 911 Turbo Classic Series “Project Gold”, een heuse 993 Turbo die volledig gebouwd werd volgens de specificaties van twintig jaar geleden. Inclusief 3,6 liter grote zescilinder biturbo, met 450 pk en 585 Nm. “Project Gold” kreeg zelfs het chassisnummer dat volgt op dat van de laatste 993 die in 1998 van de band rolde…
Maar omdat deze 911 Turbo Classic Series als een nieuwe auto wordt beschouwd, voldoet hij met zijn twintig jaar oude specificaties niet aan hedendaagse normen. Dat betekent dat zijn nieuwe eigenaar, die er zo’n 2,7 miljoen euro voor neertelde, er dus alleen maar mee kan rijden op circuit. Een “oude” 993 Turbo is met een gemiddelde prijs van een paar honderdduizend euro ook geen koopje, maar je kunt er wel mee gaan flaneren op de openbare weg.
Als het de nieuwe eigenaar een troost mag zijn: het fortuin dat hij er afgelopen weekend op de veiling van RM Sotheby’s voor neertelde, gaat integraal naar het goede doel, de Ferry Porsche Foundation.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.