Honda Civic Tourer: speciaal voor ons

  • Piette François
  • 12 augustus 2013

Honda licht het doek van de breakversie van de Civic. Verwend als we zijn, werd die exclusief voor de Europeanen ontwikkeld in Europa. Behalve een koffer met ruime afmetingen, biedt hij een adaptieve schokdemping van de achterste wielen.

Helder profiel

Wat bij de eerste aanblik verrast, is de grootte van het ruitoppervlak. Dat garandeert een goed zicht rondom. Nog belangrijker in deze breakversie is natuurlijk de kofferruimte. Het verbluffende volume van 624 liter kan groeien tot 1.668 liter als je de achterbank neerplooit. Honda ontwikkelde trouwens een systeem waarmee je de zetels neerklapt in één enkele beweging. Aanvullend bevindt zich onder de koffervloer nog een opbergvak van 117 liter.

Adaptieve schokdemping

Net als in andere modellen, werkt de adaptieve schokdemping hier in op de viscositeit van de olie van de schokdempers. Met andere woorden: de auto gedraagt zich naar keuze zachter of harder, er zijn drie verschillende werkingsmodi.

Twee motoren

Honda koos twee motoren voor de Civic Tourer: de 1.8 benzine met 142 pk (manueel of automatisch) en de 1.6 diesel met 120 pk (manueel). De eerste presentatie vindt plaats op het salon van Frankfurt.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: Honda.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km