Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Honda maakt van het salon van Parijs gebruik om de coupé CR-Z een kleine facelift te geven. Tegelijk ziet de kleine sportieveling zijn vermogen stijgen.
Je moet al een fan van de CR-Z zijn om de verschillen op te merken. De voorbumper en de grille werden herzien, net als de diffuser achteraan. Vooral de techniek evolueert, met bijvoorbeeld batterijen die omschakelen van nikkel-metaal naar lithium-ion.
De nieuwe batterijen bezorgen de elektromotor zes pk extra en brengen het totaal op 20 pk. De 1.5 benzinemotor kreeg een nieuwe distributie en ander beheer, waardoor zijn vermogen klimt van 114 tot 121 pk. Samen zijn ze volgens Honda goed voor 137 pk bij 6.600 tr/min en een koppel van 190 Nm tussen 1.000 en 2.000 tr/min. Het verbruik bedraagt 5 l/100 km, de CO2-uitstoot 116 g/km.
Voor liefhebbers van vlotte inhaalmanoeuvres voegt Honda de functie S+ toe, die geactiveerd kan worden als de batterij minstens voor de helft opgeladen is en gedurende een tiental seconden een extra boost geeft.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!