Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De Genesis Coupé is het Metallica van de autowereld: het recept is ouderwets, maar smaakt nog altijd even goed zodra je ervan proeft. Na de presentatie van de kleine zus Veloster vertoonde de stijl van de grotere Genesis enkele rimpeltjes. Hyundai brengt hem weer op smaak met een facelift.
We hebben al veel minder spectaculaire facelifts gezien dan deze. De ontwerpers lieten zich vooral inspireren door de Veloster, al speelt de Genesis op een ander niveau. Zoals Bambi tegen de Leeuwenkoning. Het nieuwe radiatorrooster is erg mannelijk. De nieuwe Genesis onderscheidt zich van de vorige door een dreigende blik, nieuwe luchtinlaten en hertekende achterlichten. In het interieur zijn de materialen van edeler afkomst dan vroeger (dat was niet zo moeilijk) en kreeg het geheel een nieuw ontwerp.
Mooi, dat nieuwe kleedje, maar schuilt er ook iets onder? Hyundai heeft de handen uit de mouwen gestoken. En geen klein beetje. De tweeliter turbo wint 65 pk en levert nu 275 pk en een koppel van dik 370 Nm. Dat verschil zul je zeker voelen achter het stuur.
De prestaties van de viercilinder leunen gevaarlijk dicht aan bij die van de vorige V6. Hyundai bleef niet bij de pakken zitten en spuit de brandstof van de 3.8 V6 vanaf nu rechtstreeks in. Resultaat: 350 pk en 400 Nm. Elke versie krijgt een manuele zesversnellingsbak en in optie is een achttrapsautomaat beschikbaar.
Tegenwoordig is het beste van twee werelden mogelijk: ondanks de verbeterde prestaties, daalt het verbruik.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.