Hyundai i30: knap achterwerk

  • Wouters Bruno
  • 07 september 2011

De Hyundai i30 wordt compleet vernieuwd en krijgt een prachtige achterzijde, maar je moet wel nog even geduld hebben om die te bewonderen. Alle journalisten die aanwezig waren op de avant-première van de i30 moesten beloven om het embargo te respecteren tot 13 september, de persdag van het salon van Frnakfurt. Voorlopig moeten we het stellen met enkele foto's, het kontje zie je pas volgende week.

Drie maal vijf

De ambities van deze auto uit het C-segment (Golf, Astra, Focus, Mégane, C4, ...) tonen dat Hyundai met de grote jongens wil meespelen. De nieuwe i30 is knap getekend en goed uitgerust en geeft zijn klanten enkele interessante diensten. Het pakket Five Years Triple Care bestaat bijvoorbeeld uit vijf jaar garantie, pechbijstand en een jaarlijkse check-up.  

De eerste generatie van de i30 werd ontworpen voor Europeanen door Europeanen. Sinds de lancering in 2007 werden er meer dan 350.000 stuks van verkocht. De stijl van de nieuwe i30 werd al ingewijd door de i40 en bepaalt de richting van de toekomstige modellen van het merk. Typisch zijn de zeshoekige grille, de blik van de koplampen en de gesculpteerde flanken die het profiel dynamischer maken; zoals het mooi omschreven wordt in het persbericht.

Kennismaking

In de Cocoon Club, een hippe dancing in Frankfurt met een spectaculaire aankleding, konden we enkele preseriemodellen van de i30 bekijken. Hyundai wendt alle middelen aan om mee te kunnen met de beste wagens van deze categorie. De kwaliteitsindruk is positief, de uitrusting rijkelijk: een panoramisch dak, klimaatregeling met dubbele zone, GPS met aanraakscherm van 7 duim, TFT-tellers, drie modi voor de stuurbekrachtiging, handgeschakelde of automatische versnellingsbak, ....

Het vermogen van de benzine- en dieselmotoren schommelt tussen 90 en 135 pk en er is een Blue Drive-model met 128 pk dat onder de grens van 100 g CO2/km blijft. Hyundai is de praktische kant van de auto niet vergeten. De koffer is 378 liter groot (een stijging van 10 procent), de achterzetels klappen neer (inclusief zitkussen) en in de koffer ligt een volwaardig reservewiel. Hyundai lijkt goed op weg om zijn marktaandeel in het C-segment te verhogen tot 7 procent in 2014.

Meer lezen over:

Over de auteur: Wouters Bruno Bruno Wouters schrijft sinds 2005 voor Vroom. Als iets wielen en een motor heeft, is Bruno een gelukkig man.
Technologische evoluties boeien hem zeker, maar sensaties zoekt hij het liefst op plattelandswegen met een Morgan of met de motor.
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: Hyundai.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km