Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De naam lijkt misschien vreemd, maar dit is de laatste nieuwe SUV van Hyundai. Het model is met 4,17 meter compact, maar krijgt stevige motoren.
Hyundai is al lang niet meer de goedkope basisconstructeur van weleer. De laatste jaren zochten de Koreanen het hogerop, en dat zie je aan de meest recente modellen. De Kona past in die logica, met een persoonlijke en uitgewerkte stijl (en grotendeels personaliseerbaar, onder meer in het interieur), toptechnologie en vooral gulle motoren.
In tegenstelling tot zijn concurrenten, de Renault Captur, Opel Crossland X en recente Citroën C3 Aircross, krijgt de Kona optioneel vierwielaandrijving. Onder de motorkap zitten de 1.0 en 1.6 T-GDI turbobenzines met 120 tot 177 pk. Als diesel heeft de Kona 115 of 133 pk.
In het technologiedepartement is de Kona up-to-date, met automatische noodremhulp, rijstrookassistentie, een dodehoekwaarschuwing, een waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto, een vermoeidheidswaarschuwing en automatische grootlichten.
De connectiviteit is uiteraard ook up-to-date, met een multimediascherm op het dashboard en Apple CarPlay of Android Auto. Hyundai biedt eveneens een DAB-radio aan. Een head-updisplay staat eveneens op het programma.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!