Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
We houden van het originele concept van de Veloster maar helemaal niet van het gruwelijke gebrek aan paardenkracht. Geruchten over een meer gespierde versie circuleren al enige tijd en werden onlangs bevestigd met de Turbo-versie die in de Verenigde Staten werd voorgesteld. En wij dan? Ook in Europa verschijnt een Veloster Turbo.
De motor blijft een traditionele 1.6 viercilinder benzine met directe inspuiting. Door een Twin Scroll-turbo toe te voegen, wordt die een pak heftiger: 186 pk en 265 Nm of een verbetering van respectievelijk 33 en 59 procent tegenover de atmosferische versie. Uiteraard winnen de prestaties: 8,1 seconden om de grens van 100 km/u te bereiken met de automaat (met dubbele koppeling) of drie tienden langer met de manuele bak.
Een turbo onder de motorkap, dat moet je ook zien aan de buitenkant. De bumper, het radiatorrooster en de mistlampen werden herwerkt aan de voorkant, de diffuser, de spoiler en de uitlaat zijn nieuw achteraan.
Zowel vooraan als achteraan werd de ophanging verstevigd voor een beter weggedrag bij hoge snelheden en ook de remmen steken een tandje bij.
Tot slot blijft de garantie van vijf jaar zonder kilometerbeperking een sterk argument.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.