Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Kia wil een mooi plekje onder de zon veroveren. Er is geen sprake meer van sombere en saaie berlines, het Zuid-Koreaanse merk toont aan iedereen dat het ideeën heeft. Goed ideeën. Het bewijst ook dat zijn designers tekentalent in huis hebben.
Alles is er voor een geslaagde show. Blingblingvelgen, een grijs-oranje koetswerkkleur, een opvallende luchtinlaat, een dreigende blik, twee uitlaatpijpen: wat wil je nog meer? Het concept maakt indruk op de foto’s, maar blijft vrij compact: 3,88 meter lang, 1,77 meter breed en 1,35 meter hoog. Precies op maat van het B-segment. Het interieur is nogal ‘folkloristisch’, met kleine digitale metertjes en spectaculaire verluchtingsmonden.
De Provo is een prototype, maar eventuele serieproductie is realistisch. Onder de motorkap vinden we een klassieke motor, de 1.6 GDi benzine met 204 pk. Die wordt gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen en een elektromotor achterin met 45 pk. Die maakt vierwielaandrijving mogelijk en zelfs volledig elektrisch rijden bij lage snelheden.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.