Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Deze keer heeft de nieuwe eigenaar van Saab geen extra vermogen uit de V8-motor op biobrandstof getoverd. De evoluties zijn puur esthetisch.
Koenigsegg vermeldde nog geen prijs voor deze nieuwe versie, maar we twijfelen er niet aan dat de prijs astronomisch hoog zal liggen. Kortingen moet je bij de Zweedse constructeur ook niet verwachten. De CCXR, die als basis diende, kost ook al gauw 1.500.000 euro. Speciaal voor de Trevita gebruikte Koenigsegg de kostbaarste materialen en werd een nooit eerder gezien productieproces toegepast. Bovendien worden er maar drie exemplaren van deze auto gebouwd.
De Trevita bulkt dan ook van de exclusiviteit. Het koetswerk in koolstofvezel wordt met een laagje diamantvernis afgewerkt. Als de zon schijnt, schittert de hele wagen. Een blitse verschijning.
De vertrouwde 4,7-liter V8-motor met turbo, die op bio-ethanol rijdt, levert nog steeds 1.018 pk. De Trevita accelereert in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/uur en zijn topsnelheid bedraagt 400 km/uur. Krachtig genoeg dus.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...