Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Het is een nieuwe opdoffer voor de grote internationale autobeurzen: autobouwer Lamborghini heeft aangekondigd dat het de meeste van die salons zal overslaan om de voorkeur te geven aan meer exclusieve evenementen. Daar kan het potentiële klanten beter bereiken.
De informatie komt van Katia Bassi, marketingdirectrice van de supercarbouwer, die met onze collega’s van Autocar India sprak: “We hebben beslist om autosalons te verlaten, want wij denken dat het steeds belangrijker is om een intieme band te hebben met de klant. De grote salons passen niet meer bij onze filosofie”.
Bassi zei verder dat Lamborghini-klanten de voorkeur geven aan een meer vertrouwelijke relatie terwijl op sommige grote beurzen teveel een geur van hotdogkramen hangt. Bovendien kunnen die laatste niet de exclusiviteit bieden die supercarkopers zoeken.
Daarbij vertelde Bassi ook meteen dat de volgende Lamborghini een bolide wordt van de Squadra Corse, de autosportafdeling van de Italiaanse autobouwer. Die heeft nog geen naam, maar zal worden aangedreven door een krachtige atmosferische V12 van 830 pk. Hij zou deze zomer worden onthuld en er zouden niet meer dan 40 exemplaren van worden gebouwd.Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!