Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Nadat Land Rover ons nog maar juist verbaasde met de vierde generatie van de Range, houdt de constructeur zich nu bezig met het andere uiteinde van het gamma, de Freelander. Dit instapmodel klimt in het gamma en krijgt meer vermogen.
Cosmetisch zorgt dit nieuwe model niet echt voor vuurwerk. De stijlevolutie is beperkt: nieuwe led-dagrijlichten, hertekende lichtblokken voor en achter, nieuwe 17-duimsvelgen en een optioneel koetswerkpakket. Kortom, geen grote metamorfose, maar het beste zit ergens anders.
De grootste verandering heeft weinig effect op de Belgische markt: de zescilinder-in-lijn benzinemotor wordt vervangen door een tweeliter viercilinder benzinemotor met meer vermogen (240 pk, 340 Nm) die properder is (224 g CO2/km). Die motor wordt gekoppeld aan een automaat met zes versnellingen en is geen onbekende, hij drijft ook al de Range Evoque en de Ford Mondeo aan.
De Freelander ‘steelt’ uitrusting van de nieuwkomer in het gamma, de Evoque. Maar het is voor een goed doel, want hierdoor geniet de Freelander van een hedendaags multimediasysteem met een aanraakscherm van zeven duim, navigatie met harde schijf en een Meridian Surround Sound-stereo tot 825 watt. Daar voegt de Freelander nog enkele zaken aan toe: een achteruitrijcamera (om een aanhangwagen vast te koppelen wordt de kogel van de trekhaak grafisch weergegeven), een intelligente sleutel, een elektrische handrem en stemherkenning.
In het interieur voelen de passagiers zich meteen op hun gemak. Niet zozeer dankzij de nieuwe kleuren of de nieuwe centrale console, maar wel dankzij de klimaatregeling die je voor zeven dagen kunt programmeren en die toelaat om de motor voor te verwarmen voor je instapt. Een tip voor wie het snel koud heeft …
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!