Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Tijdens de hittegolf is zonnecrème uiteraard sterk aanbevolen om je huid te beschermen. Maar let op: zonnecrème, anti-insectenmiddelen en handreinigende gels zijn schadelijk voor het leder en de plastics in je auto.
Is het stuur van je auto helemaal ‘afgepeld’? Of hebben de plastics in je interieur een aantal sporen die je niet meer weg krijgt? Dan kan dit wel eens veroorzaakt zijn door herhaald contact met ontsmettingsmiddel voor de handen, zonnecrème of muggenspray. Die producten kunnen net zo schadelijk zijn voor het interieur van onze auto's... als ze goed zijn voor onze gezondheid. De chemicaliën in de producten kunnen reageren met de verschillende oppervlakken van de auto, waardoor ze sneller kunnen slijten. In deze video laat Ford zien hoe zijn onderzoekers dit soort producten, en andere zoals frisdrank, testen op de materialen die in hun voertuigen worden gebruikt.
"Zelfs de meest onschadelijke producten kunnen problemen veroorzaken wanneer ze honderden of zelfs duizenden keren per jaar in contact komen met oppervlakken," zegt Mark Montgomery, ingenieur bij de materiaalafdeling van Ford.
Ford voert vervolgens tests uit bij hoge temperaturen, in sommige gevallen zelfs tot 74°C. Zo simuleren ze de temperatuur die een auto-interieur op een zomerdag in volle zon kan bereiken. Anderzijds testen ze ook de weerstand van kunststoffen bij temperaturen van -30°C wanneer ze kwetsbaarder worden. In andere tests simuleren ingenieurs ook langdurige blootstelling aan de zon door materialen te bombarderen met ultraviolet licht.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.