Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Hoe ziet de auto er over 10 jaar uit? Lexus heeft alvast dit voorsmaakje voorbereid.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 23 oktober 2019
  • Toekomst

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Lexus heeft in Tokio zijn visie op de auto van 2030 voorgesteld. Door gebruik te maken van de technische eigenschappen van zijn elektrische aandrijving, zoals de in de wielen geïntegreerde motoren, kan hij uitpakken met verrassende proporties. Hij trekt ook de nodige aandacht met zijn vleugeldeuren en de mogelijkheid om de verduistering van de ramen aan te passen.

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit
Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Augmented reality

De auto van 2030 is niet alleen elektrisch maar ook zelfrijdend. Dat geldt dus ook voor de Lexus LF-30, waarvan het stuurwiel kan verdwijnen. De passagiers kunnen zich dan onderweg verstrooien met augmented reality. Zo kan het glazen dak allerlei dingen projecteren, zoals een sterrenhemel, video’s of indicaties van het navigatiesysteem tot aan de bestemming.

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Lexus Airporter

Verder heeft de conceptcar een drone met de naam Lexus Airporter. In 2030 is het zelf dragen van je tassen blijkbaar voorbijgestreefd. De drone is er namelijk om “bagage op ongeziene wijze te vervoeren tussen de deurdrempel van je huis en de koffer van de wagen”.

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

500 kilometer rijbereik

Het 5 meter lange en futuristische gevaarte heeft een accu van 110 kWh waarmee hij een WLTP-rijbereik van 500 kilometer haalt. Deze batterij laat zich onder maximaal 150 kW herladen (blijkbaar is de technologie over 10 jaar nog niet verbeterd…) en hij is compatibel met inductief laden. De in de wielen gemonteerde elektromotoren ontwikkelen 400 kW (544 pk) en 700 Nm, waardoor de conceptcar van 0 naar 100 km/u sprint in 3,8 seconden.

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Lexus LF-30 Concept: zo ziet 2030 eruit

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km