MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Lexus heeft in Tokio zijn visie op de auto van 2030 voorgesteld. Door gebruik te maken van de technische eigenschappen van zijn elektrische aandrijving, zoals de in de wielen geïntegreerde motoren, kan hij uitpakken met verrassende proporties. Hij trekt ook de nodige aandacht met zijn vleugeldeuren en de mogelijkheid om de verduistering van de ramen aan te passen.
De auto van 2030 is niet alleen elektrisch maar ook zelfrijdend. Dat geldt dus ook voor de Lexus LF-30, waarvan het stuurwiel kan verdwijnen. De passagiers kunnen zich dan onderweg verstrooien met augmented reality. Zo kan het glazen dak allerlei dingen projecteren, zoals een sterrenhemel, video’s of indicaties van het navigatiesysteem tot aan de bestemming.
Verder heeft de conceptcar een drone met de naam Lexus Airporter. In 2030 is het zelf dragen van je tassen blijkbaar voorbijgestreefd. De drone is er namelijk om “bagage op ongeziene wijze te vervoeren tussen de deurdrempel van je huis en de koffer van de wagen”.
Het 5 meter lange en futuristische gevaarte heeft een accu van 110 kWh waarmee hij een WLTP-rijbereik van 500 kilometer haalt. Deze batterij laat zich onder maximaal 150 kW herladen (blijkbaar is de technologie over 10 jaar nog niet verbeterd…) en hij is compatibel met inductief laden. De in de wielen gemonteerde elektromotoren ontwikkelen 400 kW (544 pk) en 700 Nm, waardoor de conceptcar van 0 naar 100 km/u sprint in 3,8 seconden.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...