Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Toyota-groep wil ons graag wat enthousiaster maken. Na de opwindende GT86 wil de Japanse groep ons opnieuw raken, deze keer in een andere categorie met een concept van een Lexus-coupé met achterwielaandrijving en sportieve lijnen.
Deze coupé is langer dan de GT86 (4,66 meter) en onderscheidt zich vooral door zijn radicale grille. Groter dan dit kan niet of hij zou alles verslinden. Nochtans hebben de lijnen een zekere finesse dankzij simpele trekken en subtiele rondingen. Maar de achterkant oogt nerveus. Ondanks het opvallende design kondigt Lexus een interieur aan voor vier personen.
Ander goed nieuws is de transmissie. De Toyota-groep laat zich helemaal meeslepen door het sportieve elan. Na de CT200h met voorwielaandrijving, keert deze LF-CC terug naar de echte sportieve waarden. Het is inderdaad een achterwielaandrijver.
Van het geluid word je wellicht niet zo enthousiast. De LF-CC levert meer dan 200 paarden, maar met een hybride aandrijflijn die bestaat uit een nieuwe verbrandingsmotor (2.5 viercilinder, speciaal ontwikkeld voor gebruik met een hybridegroep) en een elektromotor. Dat geheel zou de CO2-uitstoot onder 100 g/km moeten houden en verschijnt binnenkort onder de motorkap van andere modellen van het merk.
Nu nog hopen dat deze LF-CC snel in productie gaat.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.