Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Mazda heeft een lange traditie van tegendraadse technische keuzes, en ook wanneer het na lang tegenspartelen dan toch elektrisch gaat blijft het de zaken op een koppige manier aanpakken. Zo heeft de constructeur op de Japanse markt een nieuwe versie toegevoegd aan zijn elektrische cross-over MX-30: de eSkyactiv-G.
Oplettende lezers weten dat de naam Skyactiv-G bij Mazda staat voor benzinemotoren en dat is hier niet anders. Is dit dan de eerder aangekondigde elektrische MX-30 met een range extender in de vorm van een wankelmotor? Helemaal niet: het is een versie zonder elektrische aandrijving en met een conventionele atmosferische 2.0-benzineviercilinder in de neus. De ‘e’ aan het begin van zijn typenaam slaat gewoon op de milde hybridisering van deze motor. Je kan de tweeliter in zowat elk ander model van Mazda krijgen, al dan niet met de mildhybride ondersteuning. Mazda is duidelijk nog niet van plan om van de verbrandingsmotor af te kicken…
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!