MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Mercedes-AMG G 65 is aan zijn ereronde bezig. Bij wijze van afscheidscadeau trakteert de AMG-afdeling uit Affalterbach ons op deze speciale editie: de Mercedes-AMG G 65 Final Edition.
De G 65 is trouwens niet zomaar een nicheproduct voor Mercedes-AMG: wereldwijd is meer dan 1 op 3 verkochte G's door AMG-bewerkt. Wie een Final Edition wil, zal er echter snel bij moeten zijn: de productie is vastgelegd op 65 exemplaren wereldwijd.
Onder de kap wijzigt er niets in deze Final Edition. Gelukkig maar, want we zien niet hoe Mercedes-AMG nog meer uit de kolossale 6.0 V12 biturbo kan halen. Kijk zelf maar: 630 pk en een monsterkoppel van 1.000 Nm zorgen voor een sprint naar 100 km/u in 5,3 seconden en een (begrensde) topsnelheid van 230 km/u. Niet slecht voor een SUV met de aerodynamica van een flatgebouw. Over het verbruik lossen de Duitsers wijselijk niets…
Herkennen doe je de Mercedes-AMG G 65 Final Edition aan zijn bronzen 21-duimsvelgen met zilveren remklauwen. De bronzen accenten komen doorheen het koetswerk terug: in de bumpers, op de spiegelkappen en rond het radiatorrooster. Datzelfde radiatorrooster is in matzwart afgewerkt, net als de uitlaat. De afdekking van het reservewiel krijgt een glanzend zwarte behandeling. In het interieur maakt Affalterbach gebruik van zwart nappaleder met bruine stiksels, en sieren koolstofvezel inzetstukken met bronzen accenten de cabine.
Wie een van de 65 exemplaren wil, moet bereid zijn om € 310.233 neer te leggen. Althans, dat is de prijs die Mercedes-AMG in Duitsland opgeeft. Hoeveel hij bij ons kost, is nog niet bekend…
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...