Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De sympathieke Britse constructeur MG heeft een woelige geschiedenis gekend. Na verschillende faillissementen en overnames richt het merk zich nu weer op de toekomst, maar met een grote omweg via China en in de handen van de plaatselijke constructeur SAIC. Die wil het blazoen van MG oppoetsen. De sleutel tot succes? Misschien wel dit concept, boordevol nostalgie.
Bij de best verkochte sportwagens vinden we de MGB op de tweede positie, net achter de Mazda MX-5, met meer dan 500.000 verkochte exemplaren. Om te herinneren aan deze glorierijke periode en in de hoop dat de huidige modellen eenzelfde succes kennen, lijkt dit concept op zijn grootouder.
Kijk maar naar het radiatorrooster, de lange motorkap, de uitsnijding van de voorvleugels, de ronde koplampen, ... We vinden er trekjes in terug van de MGB en dan meer bepaald de MGB GT, de coupéversie. Maar zo veel onnavolgbare charme en tijdloze elegantie zijn voorganger had, zo koud laat dit concept ons. Waarom? De ontwerpers hebben wellicht iets te hard hun best gedaan...
Een ding is zeker: de mythe MGB, die dit jaar zijn vijftigste verjaardag viert, is nog niet uitgedoofd.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.