Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Veel details over de Mini-plug-inhybride zijn er nog niet bekend. Maar aangezien de huidige generatie Mini technisch verwant is aan de BMW 2-Reeks Active Tourer, vermoeden we dat de 225xe Active Tourer model heeft gestaan voor Mini’s allereerste plug-in.
Zo krijg je net als bij de 225xe drie rijmodi: in de eerste plaats “Auto eDrive”, waarbij de auto zelf de juiste balans bepaalt tussen elektriciteit en benzinemotor en de elektromotor tot 80 km/u beschikbaar blijft. Daarnaast is er “Max eDrive”, waarbij alleen de elektromotor wordt aangesproken en de topsnelheid beperkt is tot 125 km/u. Ten slotte is er “Save Battery”, waarbij de batterijlading bewaard blijft en tot een bepaald percentage wordt aangevuld, en alleen de verbrandingsmotor wordt gebruikt.
Mini besteedde ook veel aandacht aan het rijplezier. Aan het chassis en de ophanging veranderde er niets, maar de batterij en elektromotor zorgen voor een lager zwaartepunt en een betere balans tussen de voor- en achteras. Omdat de elektromotor de achterwielen aandrijft, beschikt de standaard voorwielaangedreven Mini over een intelligente vierwielaandrijving die doorslippende wielen uit de nood helpt.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...