Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Mitsubishi trad onlangs toe tot de Alliantie Renault-Nissan en past zijn strategie aan. Eén ding is alvast duidelijk: de toekomst zal elektrisch zijn en uit SUV’s bestaan.
Het merk wil zich quasi uitsluitend richten op SUV’s. De stand van de constructeur op het salon van Tokio was alvast volledig aangepast: “klassiekere” modellen als de Colt ontbraken, de Lancer leek zelfs vergeten en opvolgers voor die modellen lijken er niet te komen. Geëlektrificeerde SUV’s, die zijn er wel te zien.
Die richting kondigt de conceptcar e-Evolution aan. Zijn coupéachtige lijnen luiden ook een esthetische bocht in. Door zijn toetreding tot de Alliantie Renault-Nissan heeft Mitsubishi zijn toekomstplannen bijgesteld. Recent kondigde het merk nog een 100% elektrische ASX aan en een plug-inhybride Outlander (waar deze e-Evolution aan voorafgaat). De plannen kunnen nog evolueren, maar een radicale evolutie is alvast op til.
In de nabije toekomst vergeet het Japanse merk de benzine- en dieselmotoren alleszins niet. Dat toont alvast de Eclipse Cross, die in België op het salon van Brussel te zien zal zijn. Maar op middellange termijn staat vast dat alles geëlektrificeerd zal zijn.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!