Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De nieuw Lancer Evo laat zich momenteel lichtjes de loef afsteken door de Ford Focus RS en de Subaru Impreza WRX STI, die allemaal evenveel vermogen leveren. Om de strijd weer in zijn voordeel te beslechten heeft Mitsubishi een versie met meer dan 400 pk gebouwd ! Banzai !
De 4-cilinder 2 liter kreeg een nieuw in- en uitlaatsysteem, waardoor er bij 6.500 toeren 403 pk bereid staan, terwijl bij 3.500 omw 525 Nm voor goede hernemingen zorgen. Om maar te zeggen dat dergelijke specifieke waarden werkelijk uitzonderlijk zijn.
Na 3,8 seconden stormt het beest al aan 100 km/u voorbij en de topsnelheid wordt door Mitsubishi op 250 km/u bepaald. Kwestie van het asfalt op te warmen !
Mitsubishi heeft de ophanging wat aangepast en monteerde specifieke 18-duimers. Verder werd de integrale aandrijving geoptimaliseerd, om de schokken van het hogere vermogen aan te kunnen. Het geheel komt 30 mm lager te liggen, maar heeft nog steeds de hyper gesofistikeerde aandrijving onder de auto steken. Die aandrijving varieert naargelang de door de bestuurder geselectioneerde mode: asfalt, sneeuw of gravel.
Momenteel wordt deze Evo enkel op de Britse markt aangeboden voor de mooie prijs van 49.999 £ of zowat 57.000 €. Van import naar het continet is nog lang geen sprake !
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.