Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
James Dyson bevestigde de geruchten dat het merk nadenkt over een elektrische auto. Een eerste model zou er tegen 2020 moeten zijn: “We hebben een team samengesteld van de beste Dyson-ingenieurs en mensen uit de auto-industrie. Het team telt al 400 leden en we blijven rekruteren. Ik wil er 2 miljard pond in investeren.”
Waarom de grote Britse baas zich aan zulk concurrentieel segment wil wagen? Volgens Dyson gaat het alleen om ecologische redenen: “Mijn ambitie is steeds geweest om een oplossing te vinden voor het wereldwijde pollutieprobleem (…). Ik ben ervan overtuigd dat elektrische auto’s dat probleem oplossen.”
Een lovenswaardige uitspraak, waar weliswaar ook grote industriële uitdagingen in zitten. Bovendien is het nog steeds niet volledig bewezen dat de elektrische auto wel volledig schoon is…Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.