Tesla
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
Al heb je dan beter wel een forse bankrekening…
Mobilhomes bestaan in ‘basisversie’, maar er zijn ook de modellen van het Duitse Volkner Mobil. Ze worden verkocht aan bedragen met zes nullen en horen bij de meest luxueuze campers op de markt. Voor klanten die het beu zijn om zich steeds te moeten verplaatsen aan het stuur van zo’n mastodont wanneer ze ermee aankomen in de Riviera heeft Volkner Mobile een slim systeem bedacht waarmee je een tweede wagen kan meenemen.
In een promovideo van het bedrijf maken we kennis met de luxecamper Performance S (prijskaartje: 2.035.000 euro) die in de garage onderaan het voertuig zelfs ruimte heeft voor een Bugatti Chiron. Concreet zit daar een platform dat met een hydraulisch mechanisme opent en dat in gesloten toestand niet laat vermoeden dat er een garage in schuilt.
Het is geen verrassing dat de Performance S op alle vlak een mobilhome van extremen is. Zijn weelderige uitrusting omvat onder meer een Burmester-audiosysteem van 300.000 euro, een enorme douche, verwijderbare zonnepanelen, een uitzonderlijk goed uitgeruste keuken, een wijnkelder en een zoetwatertank van 1.000 liter. Onder de motorkap heeft de klant keuze tussen twee motoren: een Volvo-blok van 454 pk of een Mercedes-krachtbron van 424 pk. Beide zijn aan een automatische versnellingsbak gekoppeld.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.